Conform unui document amplu, întocmit de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), „un scaun al șoferului, împreună cu un volan și coloana de direcție asociată și un scaun al pasagerului în față” nu mai sunt „necesare din punct de vedere logic” pentru „vehiculele autonome concepute să fie conduse exclusiv de către un sistem automat”.
Cu alte cuvinte, vehiculele autonome au acum propriul set de standarde, și pot să nu aibă deloc un scaun pentru șofer; aceasta este o schimbare semnificativă a politicii, care ne aduce cu un pas mai aproape de a ne deplasa în sufragerii pe roți.
Dar organismul de reglementare subliniază că siguranța pasagerilor este în continuare cea mai importantă, scrie Futurism.
„Pe măsură ce șoferul uman este înlocuit de un sistem automatizat de condus, nevoia de a ține oamenii în siguranță rămâne aceeași și trebuie implementată încă de la început”, a spus administratorul adjunct al NHTSA, Steven Cliff.
Autoritatea de reglementare va urmări companiile îndeaproape atunci când acestea folosesc conducerea complet autonomă, colectând în mod activ rapoarte de accidente și incidente pentru orice vehicul cu capacități de conducere autonomă.
Deși aproape toate vehiculele autonome necesită existența unui șofer pentru siguranță, companii precum Cruise dezvoltă deja în mod activ vehicule care nu au scaun pentru șofer sau volan.
În cele din urmă, scopul acestei hotărâri este ca autoritatea să se asigure că toată lumea urmează aceleași reguli și că „standardele de siguranță țin pasul cu dezvoltarea sistemelor automate de conducere și asistență pentru șofer”, așa cum a menționat secretarul american pentru transport, Pete Buttigieg.
„Această nouă regulă este un pas important, care stabilește standarde robuste de siguranță pentru vehiculele echipate cu conducere autonomă”, a adăugat el.
Vă recomandăm să citiți și:
Noile norme europene privind emisiile afectează giganții auto
Unde a ajuns mașina Tesla trimisă de Elon Musk în spațiu în urmă cu patru ani?
Conceptul electric de vehicul lunar inspirat de Skoda folosește anvelope rezistente la perforare